Emoční hlad a jak na něj

Jídlo jako antidepresivum má bezpochyby mnoho nežádoucích vedlejších účinků – přibývání na váze, zhoršení zdravotního stavu, sebevýčitky. Další nevýhoda je, že působí na zklidnění mysli pouze krátkodobě, a tak za hodinu máte zas chuť vybílit půlku lednice.

 

Jak řešit emoční hlad



Vitamíny, především B3 (niacin, niacimide)
Při depresích a úzkostech psychiatři doporučují svým pacientům minimálně 50MG vitamínu B3, neboť ten stimuluje tvorbu serotoninu. V článku Emoční hlad jste se mohli dozvědět, že nedostatek serotoninu vyvolává neukojitelnou potřebu po sacharidech. Tabletky vitamínu B3 vám pomohou udržovat optimální hladinu serotoninu, aniž by jste po nich přibrali. Nejsilnější přípravek s obsahem B3 v ČR je od swansonu obsahuje až 250mg B3 a je možné ho sehnat na www.swanson.cz

Pravidelné cvičení
Další důvod proč přestat s výmluvami a konečně začít sportovat. Pravidelný sport vytváří další hormon štěstí, endorfin. Více endorfinu, méně chuti na jídlo.

Příjemné činnosti
Procházky v přírodě, čtení něčeho co vás naplňuje, různá relaxační a meditační cvičení, nebo i zábava ve formě nalezení nového koníčku, to vše jsou krásné náhradní způsoby, jak uvolnit napětí a nepřibrat na váze.

Řešte své problémy
Pokud to alespoň trochu jde, zkuste řešit základní problémy, které stojí za vašimi negativními emocemi.
Pojmenujte své problémy, to co vás nejvíce trápí a působí vám nejvíce napětí. Pokuste se nalézt řešení těchto problémů. Vaše problémy s největší pravděpodobností nikdo jiný, než vy sami nevyřeší.