Hubnutí břicha

Zásada číslo jedna.
Nehladovte
Všimli jste si někdy u lidí, nebo možná i u sebe, že když drželi drastické diety, jejichž hlavní náplň bylo hladovění, že sice hodně shodili, na rukou i nohou ale břicho jim stále zůstávalo?
Tak to byl ten hlavní důvod.

Ještě z doby pravěké, kdy lidé neměli dostatek jídla, a často trpěli hlady, vše co snědli v kalorické hodnotě navíc, se jim uložilo do tuků, jako zásoba pro budoucí dny, kdy jídla zase nemuselo být dostatek a díky tomuto mechanismu lidstvo přežilo těžká období hladu. Ženám se tuku shromažďovalo více, pro případ těhotenství a kojení. Ještě dnes, kdy už u nás nepanují hladomory, máme naprogramovaný tento mechanismus. S tím nic moc neuděláme. Co vás ale bude jistě zajímat, je, že tento starodávný mechanismus, sami probouzíte k aktivitě tím, že nyní, i když je jídla dostatek, hladovíte.

Když hladovíte, nutíte své tělo, aby veškerý svůj přebytek uložilo do tuků na břiše. Protože tím, že jste měli hlad, vaše tělo znovu očekává nějaký hlad v budoucnosti a prostě vše uloží do rezervy,-břišní.
A pokud to děláte často, tak si koledujete o pěkně velký pupek.
Protože čím víc budete držet hladovky, tím více budete nutit své tělo vytvářet si tukové zásoby, které se při hladovění právě nejvíce ukládají na břiše.

Řešení je následující:
Jezte v pravidelných intervalech, zdravá, výživná, nízkokalorická a hodnotná jídla. Hubnutí není o hladu, ale o volbě správných potravin.

Hubnutí břicha

Zásada číslo dvě

Další mýtus o hubnutí břicha – Cvičení na posilování břišních svalů
Pomůžou sedy-lehy na hubnutí břicha? – Ne!
Pokud provádíte jakékoli cvičení na posilování břišních svalů, pouze tím posilujete ty určité svalové skupiny a není pravda, že zrovna v tomto místě pálíte tukové zásoby.

Můžete například posilovat břišní svaly, tím vám budou růst právě tyto svaly, ale tukové zásoby začne tělo spotřebovávat třeba v oblasti nohou. To odkud tělo začne nejdřív spalovat tuky je určeno geneticky.

Bohužel neexistuje způsob, jak donutit tělo, aby pálilo tuky v určité oblasti.
Pokud vám tedy nejde o zpevnění břišních svalů, ale máte za cíl mít ploché břicho, je důležité při cvičení používat ty největší svalové skupiny, které samozřejmě spálí nejvíce tukových zásob. Až se dostane i na vaše bříško.

Největší svalové skupiny jsou ruce a nohy, a proto je dobré dělat sporty, které zapojí celé tělo, jako je aerobik, dynamičtější tanec a další aktivity, při kterých používáte celé tělo.