Kolik kalorií přijmout při dietě

Jednoduché, ale platné pravidlo pro hubnutí je spotřebovat více kalorií, než jich přijmout. A naopak, pokud denně přijímáte více kalorií než jich spotřebováváte, tak přibíráte na váze.

 

Kolik kalorií by jste měli přijmout, aby jste zhubli?
Množství denní potřeby kalorií je velice individuální, záleží to na věku,pohlaví, výšce, fyzické aktivitě a dalších zdravotních faktorech. Velmi všeobecně se dá říci, že ženy by neměli ani pří dietách klesnout pod 1200 kcal denně a muži pod 1400 kcal za den. A všeobecně vysoký příjem kalorií představuje 3000 Kcal.

 

Ne méně, než je váš bazální metabolismus
Toto pravidlo je velice důležité. Bazální metabolismus neboli BMR je kalorická spotřeba těla pro zachování všech životních funkcí. V případě, že by jste přijímali méně kalorií, než je vaše BMR můžete ve skutečnosti spalování kalorií ještě více zpomalit. Tělo se přepne do tzv. nouzového stavu, kdy se snaží co nejvíce si váhu udržet a tak nemusíte zhubnout vůbec nic.
Pro zjištění vašeho BMR použijte kalkulačku bazální metabolismus .

 

Vypočítejte si váš denní příjem kalorií pro hubnutí
Pokud chcete vědět přesně kolik kalorií denně máte přijmout právě vy, aby jste za jistou dobu zhubli určitý počet kilo, můžete si to spočítat na kalkulačce.

Kalkulačka vám vypočítá bazální metabolismus a požadovaný příjem kalorií pro hubnutí, udržení váhy a nebo přibírání.
Kalkulačka kolik kalorií denně potřebujete