Nutkavá chuť k jídlu

V minulosti se věřilo, že nutkavá chuť zpravidla svědčí o nedostatku některé živiny.

Podle této teorie dostaneme chuť na určité jídlo tehdy, když podobně jako zvířata instinktivně cítíme, že právě tak se vyrovná nedostatek v našem jídelníčku. Někteří odborníci dodnes věří, že tato tělesná moudrost může hrát v našich chutích určitou roli.

Avšak jídla po nichž toužíme nebývají nejzdravější a nejvýživnější a proto převládá názor, že v těchto případech spíše než tělo, rozhoduje naše mysl. Jídlo bývá často jakousi emocionální „berličkou“, mnozí lidé dostávají nutkavě chutě, když se ocitnou ve stresu, nebo když mají depresi.

Aby jste se takovým nutkavým chutím vyhli, vyhýbejte se pocitu hladu a jezte hodně nízkotučná a nízkokalorická jídla, obsahující složené sacharidy, jako jsou například rýže, brambory, celozrný chléb a těstoviny, v pravidelných intervalech.

Dále je přínosný zaplnit touhu po jídle jinou aktivitou, zkuste si najít nějakou činnost, která vás bude bavit a tak nebudete mít takové tendence na jídlo pořád myslet.

Více o nezvladatelné chuti: Emoční hlad, Emoční hlad a jak na něj