Proč NIKDY nedržet hladovku 1

Diety typu, kdy skoro nic nejíte a trápíte se hlady jsou úplně scestný a rozhodně neplní svůj účel snížení váhy.
Hladovění je téměř jistě zaručená cesta k pozdějšímu přibývání tuků.

Za prvé, při hladovění nepálí tělo tuky, ale ve skutečnosti „požírá“ svaly. Jako první se ztrácí váha vody a svalovina a ztrácet svaly je to poslední, co byste si mohli přát. Čím méně svalů tělo má, tím méně pálí tuků. Jednoduše se dá říct, že svaly spalují tuky, a tak je lepší mít více svalové hmoty. Díky úbytku svalové hmoty si zpomalujete metabolismus a tak pálíte mnohem méně tuků při všech aktivitách, dokonce i takových, jako je spánek, dýchání a sezení.

Za druhé kdykoli pak po takové hladovce něco sníte, okamžitě si to tělo uchová do tukové zásoby, jako rezervu, protože bude předpokládat, že se hladovění bude opakovat.

Při hladovění je možné opravdu na váze shodit, ALE právě pouze jen na té váze. Svalová hmota je 5X těžší než tuk, a tak můžete vážit méně, ale na objemu se to nějak výrazně neprojeví. Což určitě žádná výhra není. Tady často dochází ke známému JO-JO efektu, kdy si lidé jen sníží svalovou hmotu a následně naberou ještě více tukové zásoby, a menší svalová hmota už ji tak efektivně nepálí.

 

Trocha vědy:
Když máte hlad váš mozek chce prostě kalorickou bombu a nic jiného nevidí!

Při jednom experimentu, kterého se zúčastnilo několik desítek lidí, vědci zkoumali, jak mozek reaguje na různé potraviny, když jsou testovaní lidé hladový a když jsou sytí. Rozdělili skupinu hladových a nehladových, připojili je k přístroji, který zkoumá mozkovou aktivitu a pouštěli jim obrázky různých potravin.

Mozková činnost lidí, kteří neměli hlad, reagovala na obrázky nízkotučných jídel a na kalorické a vysokotučné potraviny stejně. Ale mozková činnost osob, kteří měli hlad na nízkotučné potraviny téměř nereagovala a při zobrazení tučných jídel se vysoce aktivizovala.

Člověk, který nemá hlad má mnohem větší „svobodu“ volby toho, co si dá k jídlu.

Naopak ten vyhladovělý v podstatě volbu nemá, může otevřít ledničku, mít tam ovoce, zeleninu, přichystané rizoto, ale „neuvidí“ ho. Jediné na co bude reagovat budou vysokokalorické potraviny.