Stravovací deník

Mnoho lidí nepřemýšlí nad tím co jí. Když mají chuť nebo hlad, tak si něco vezmou a na konci dne nemají ani tušení, čím vším se nacpali a jakou má které jídlo kalorickou hodnotu. Jejich stravování se děje automaticky, bez vědomého přemýšlení, jede na autopilota. A to je problém.

Jak do tohoto procesu zapojit mozek?

Veďte si stravovací deník
Pořiďte si obyčejný linkovaný sešit.

Na první stranu si napište následující udaje o sobě:

Moje BMR :
Kalorie, abych zhubl/a :
Kalorie pro udržení váhy:
Kalorie, abych přibral/a:

Tyto čísla si vypočítejte na Kalkulačka kolik kalorií potřebujete, aby jste zhubli / přibrali.

Tímto si uděláte přehled o vašem konkrétním vhodném a nevhodném přísunu energie.

Od další strany si zapisujte všechno, ale tím myslím úplně všechno, co sníte. Dokonce každou maličkost, kostičku čokolády, kousek sušenky. Také si pište veškeré nápoje, pokud se nebude jednat o čistou vodu.

Mohlo by to vypadat následovně:

(datum)
2x banán, chleba, perla tip, plátek eidam
Deli
4 knedlíky, vepřový guláš
0,5l pivo,
2x jablko
200 ml vanilkový puding

Nemusíte psát žádné další detaily jako čas a jestli se jedná o snídani nebo večeři.

Sešit noste u sebe a hned jak něco sníte, si to napište. Pokud budete čekat až na večer, polovinu věci zapomenete. Vytáhnout sešit a něco napsat vám zabere jen pár sekund. Buďte opravdu poctivý, nepište jen ty dobré dny, a ty špatné dny nevynechávejte.

Občas si počítejte kalorie, ke každé potravině připište kalorickou hodnotu a pro ten určitý den sečtěte. Kalorickou hodnotu zjistíte v Nutriční hodnoty potravin. Kalorie nemusíte počítat každý den, i když by to bylo aspoň ze začátku lepší. Každý máme nějaké své potraviny, cca 200. Ty se v našem jídelníčku opakují stále dokola. Takže zanedlouho už budete znát kalorickou hodnotu těchto jídel nejspíš zpaměti.

Dá se říct, že ani nezáleží na tom, jestli se snažíte stravovat správně, nebo se nebudete ovládat a sníte co budete chtít. Jednoduše své stravování monitorujte. I to stačí. Tímto se začnou samovolně ve vás dít změny, už jen tím, že se takto pozorujete a máte v sobě přání po změně. Vaše mysl začne postupně pracovat ve prospěch tohoto přání.

Tento deník si veďte podle potřeby, jak dlouho chcete. Určitě vám pomůže.